2015. október 16., péntek

Bugying

Hiszem, hogy sok kicsi sokra megy, és ha egyre többen gondolkodunk felelősen és fogyasztunk ésszerűen... talán valamelyik következő nemzedék érzékelni fogja a javulást.
Alma írása:
Mióta tudatosabbak vagyunk, több olyan dologra is odafigyelünk, amire régebben nem. Például arra, hogy csökkentsük a bolygó erőforrásainak pazarlását, vagyis hogy ne vegyünk felesleges dolgokat, illetve a meglévőket ésszerűen használjuk fel. 
A kiszakadt, pecsétes ruhákat valaha kidobtam, idővel elkezdtem megjavítgatni őket (nem mindenkinek olyan egyértelmű ám ez!), vagy leszedegettem róluk a még felhasználható gombokat, zsebeket, címkéket, még később magát a használatlan ruhadarabot is megmentettem és új életet adtam neki. Némely darabokat csíkokra hasogatok és rongyszőnyeget szövök belőlük, de az is előfordul, hogy átalakítom valami mássá. 
Most egy ilyen munkát mutatok be.
Férjem néhány inge nagyon jó anyagból van, de bármilyen jó minőségű is, előbb-utóbb kikopik a kézelője vagy a gallérja. Ezzel az inggel is ez történt; ki lett selejtezve.

A jó minőségű anyagot vétek lett volna kidobni, tanakodtam, hogy mit csináljak ezzel az inggel, aztán egyszer csak beleláttam egy gyereknadrágot.

A varrásoknál szétvágtam az inget, és ráfektettem a nadrág szabásmintaíveit. (Az ing hátából lett a nadrág elülső része.)

Az ing elejéből lett a nadrág ülepe. Figyelmetlenségből rajta hagytam az ingen a zsebet, de utólag kiderült, épp beválik farzsebnek.
A négy darabot kiszabás után összevarrtam, a derekába zsinórházat varrtam, abba gumit fűztem, és már kész is volt a nadrág. Miután láttam, hogy elég bő a szára, ezekre is gumi került, hogy buggyosak legyenek. A lányom nagyon örült neki, ez lett a kedvenc pizsamanadrágja. Azóta már az öccsei is használták. 
Nyilván ezzel az átalakítással és anyag ki-nem-dobással nem lett mérhető haszna a Földnek, de hiszem, hogy sok kicsi sokra megy, és ha egyre többen gondolkodunk felelősen és fogyasztunk ésszerűen... talán valamelyik következő nemzedék érzékelni fogja a javulást.
S hogy miért bugying lett a darab neve? Eredetileg fehérneműnek (vagy pizsamának) szántam, ezért “bugyi”, az “ing” végződés pedig eredeti mivoltára utal. 
Alma
(fotók: Alma)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése